Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wszyscy kupują spodnie

26 sierpnia 2010 | Styl życia | Joanna Bojańczyk
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Fotorzepa

Czy młodzi Polacy interesują się modą? Jakie kupują ubrania, ile na nie wydają, czym się kierują w wyborze?

Młodzi ludzie słabo się orientują na rynku mody. Ten brak wiedzy jest wzajemny, bo rynek także nie zna klienta. Firmy, które za granicą mają ustaloną pozycję, u nas są mylnie pozycjonowane. Polscy klienci nie wiedzą dokładnie, czym właściwie sklepy się różnią między sobą. Łatwiej im iść za trendem, niż szukać sprecyzowanych rzeczy w markowym sklepie

Ubranie kupujemy najczęściej raz w miesiącu – twierdzi 38 proc. badanych. Miesięcznie wydajemy na to najczęściej od 150 do 200 zł, przy czym im jesteśmy młodsi, tym więcej (można się domyślić, że raczej z budżetu rodziców).

Tylko 2 proc. ma budżet mniejszy niż 50 zł, grupa tych, którzy skłonni są kupować za kwoty powyżej 400 zł, jest również mała (poniżej 5 proc.). Młode pokolenie nie lubi kompletów, zestawów. Najczęściej kupowaną częścią garderoby, niezależnie od płci, są spodnie. Upragniona sukienka plasuje się dopiero na 11. pozycji, za bluzką, koszulką, butami, kurtką i bielizną. Tutaj także entuzjazm do zakupów jest odwrotnie proporcjonalny do wieku.

Co w ubraniu jest dla młodego klienta najważniejsze? Za wygodą opowiadają się trzy czwarte, dla podobnej grupy ważne są jakość i cena. Marka jest na czwartym miejscu wśród naszych motywacji, a moda dopiero na szóstym. Reklama w niewielkim stopniu wpływa na wybór. Tylko 4 proc. osób przyznaje, że kierowało się nią, dokonując zakupu. Ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8710

Spis treści
Zamów abonament