Polska piłka, czyli samo się kręci
Browar Warka został sponsorem kadry. Drużyna nie wygrywa, PZPN ma złą opinię, ale firm to nie odstrasza
30 czerwca skończyła się umowa PZPN z Browarem Tyskie i niemal natychmiast jego miejsce zajęła Warka, należąca do grupy Żywiec. Jedno piwo zastąpiło inne. Umowa będzie obowiązywać przez cztery lata, obejmie więc nie tylko mistrzostwa Europy, rozgrywane w Polsce i na Ukrainie, ale też eliminacje do mistrzostw świata w Brazylii w 2014 roku. Oraz finały mundialu, jeśli Polacy się do nich zakwalifikują.
Piłkarze będą nosić na treningowych strojach logo Warki, a firma będzie mogła używać symboli PZPN. Jednym z oficjalnych sponsorów Euro 2012 jest inny browar – Carlsberg, a UEFA mocno pilnuje wyłączności dla swoich sponsorów, więc piwo Warki, tak jak i innych firm, będzie mogło być sprzedawane tylko poza stadionami i strefami kibica.
Umowa nie dotyczy tylko reprezentacji (pierwszej i młodzieżowej). Warka od kilku lat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta