Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mowa prawa, czyli jak być słuchanym

25 września 2010 | Prawo | Ireneusz Walencik

Wiarygodność i sprawność to główne cechy dobrego mówcy – tłumaczył znany językoznawca prof. Jerzy Bralczyk

Profesor był gościem piątkowej konferencji Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw zorganizowanej we współpracy z kancelarią Domański Zakrzewski Palinka.

Wygłosił gawędę „O mówieniu, czyli jak mówić, aby nas słuchano i nam wierzono”. Brawurowy słowny występ profesor wzbogacał obrazowymi przykładami zarówno niepożądanych, jak i skutecznych zachowań przekonującego mówcy. Aby takim się okazać, powinien być wiarygodny, to znaczy stwarzać wrażenie uczciwości i kompetencji. Powinien też być sprawny, czyli mówić to, co chce powiedzieć, i w taki sposób, w jaki chce.

Drugi głos podczas konferencji należał do Marcina Matczaka z kancelarii DZP, który mówił m.in. o możliwościach i sposobach legalnego wpływania na kształt tworzonego prawa.

PSPP zrzesza kilkudziesięciu szefów działów prawnych w dużych przedsiębiorstwach.

Brak okładki

Wydanie: 8736

Spis treści
Zamów abonament