Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bezduszny komputer gra na klawiszach

25 września 2010 | Kultura | Jacek Marczyński
Maciej Grzybowski, solista, w „a piú corde” Pawła Szymańskiego
źródło: Fotorzepa
Maciej Grzybowski, solista, w „a piú corde” Pawła Szymańskiego

Koncertom Warszawskiej Jesieni towarzyszy pytanie: dlaczego współcześni kompozytorzy tak maltretują fortepian?

Tegoroczny festiwal miał przynieść rehabilitację instrumentu odrzuconego przez awangardę poprzedniego stulecia, która fortepian traktowała lekceważąco. I oto wiek XXI znów staje się czasem dominacji klawiatury – twierdzi dyrektor Warszawskiej Jesieni Tadeusz Wielecki.

Fortepian zajął więc poczesne miejsce na każdym koncercie, często nawet w liczbie zwielokrotnionej, jak w wieczorze inauguracyjnym, kiedy przypomniano m.in. piękne „Omaggio” na cztery fortepiany z orkiestrą Tomasza Sikorskiego z 1987 r.

To była muzyka delikatnych klimatów, ale już z innej epoki. Kompozytorzy dnia dzisiejszego to inżynierowie akustycy, w fortepianie interesuje ich sam dźwięk:...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8736

Spis treści
Zamów abonament