Wciąż za mało na remonty torów
W tym roku rząd podpisał już 150 umów na remonty torów o wartości ponad 3,5 mld zł. W najbliższych dniach będą parafowane kolejne, których realizacja ma kosztować 2,8 mld zł. Główni gracze na naszych torach to Trakcja Polska, Feroco i spółki z grupy PKP
Kontrakty o największej wartości mają szansę zgarnąć w tym roku Trakcja Polska, Feroco Zbigniewa Jakubasa, startujące w przetargach z Torpolem, i spółki z grupy PKP, czyli konsorcjum firm PKP Energetyka, Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury i Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego. Każde z konsorcjów ma szansę podpisać w tym roku kontrakty warte w sumie od ok. 2 do 2,5 mld zł. Wszystkie w przetargach startowały wraz z co najmniej jedną spółką w 100 proc. należącą do PKP Polskich Linii Kolejowych.
W najbliższym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za budowę torów, mają zamiar podpisać kolejne umowy z wykonawcami. – Do końca roku planujemy podpisać umowy na modernizację torów w okolicach Krakowa, między Podłężem a Bochnią, i dwa kontrakty dotyczące odcinka między Tarnowem a Rzeszowem oraz kilka związanych z budową wiaduktów na trasie z Warszawy do Gdyni – mówi Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Na dniach kontrakt na modernizację 23 km torów z Podłęża do Biadolin (trasa Kraków – Tarnów), wart 516,3 mln zł, ma podpisać konsorcjum firm, w skład którego wchodzi m.in. należący do grupy kapitałowej Polimex-Mostostal Torpol, Feroco Zbigniewa Jakubasa i w 100 proc. należąca do PKP PLK spółka ZRK-DOM z Poznania. Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta