Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po kampanii trzeba zrobić porządek

03 listopada 2010 | Prawo | Michał Cyrankiewicz

Obowiązek dopilnowania, aby wszystkie plakaty i hasła wyborcze zostały usunięte, spoczywa na pełnomocniku komitetu wyborczego. Jeżeli go nie dopełni, to zapłaci wysoką grzywnę

Jak wynika z ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wszystkie materiały wyborcze powinny być wyraźnie oznaczone. Chodzi o to, aby możliwe było ustalenie, od kogo pochodzą, który z komitetów wyborczych jest ich wytwórcą i właścicielem. Tylko takie plakaty, hasła czy ulotki, a także telewizyjne spoty, reklamy radiowe czy billboardy mogą być rozpowszechniane. Tylko takie materiały podlegają też ochronie prawnej.

Aby plakaty czy hasła wyborcze trafiły do adresata, muszą zostać umieszczone w powszechnie dostępnych miejscach publicznych. Nie oznacza to jednak dowolności w ich rozmieszczaniu.

Co wolno komitetowi

Nie wolno ich wywieszać w miejscach, w których prowadzenie kampanii jest zabronione (np....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8768

Spis treści
Zamów abonament