Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy pracownik musi się uczyć

10 listopada 2010 | Prawo i praktyka | Grzegorz Orłowski

Podwładny nie ma obowiązku podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Ale jeśli przestaną one odpowiadać potrzebom firmy, pracodawca będzie mógł go zwolnić. Lepiej więc, by zadbał o swój rozwój

Wymogu podnoszenia kwalifikacji zawodowych nie znajdziemy w katalogu podstawowych powinności pracowniczych.

Nie ma go ani w kodeksie pracy, ani w innych powszechnych przepisach prawa pracy. Poza wyjątkami dotyczącymi niektórych grup zawodowych (np. przedstawiciele zawodów medycznych, nauczyciele, nauczyciele akademiccy) podnoszenie kwalifikacji nie należy do istoty stosunku pracy.

Na współczesnym rynku jest coraz częściej obiektywną koniecznością, ale nie obowiązkiem.

Tylko sprzyjanie

Taki wniosek jest o tyle istotny, że w relacjach pracownik – pracodawca rozwój zawodowy podwładnego może stać się istotnym elementem więzi prawnej tylko wtedy, gdy taka będzie wola obu stron stosunku pracy.

Takie też podejście prezentują obowiązujące od 16 lipca br. kodeksowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8774

Spis treści
Zamów abonament