Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kompania Piwowarska nie zamierza walczyć ceną

10 listopada 2010 | Ekonomia
Tyskie, Żubr i Lech dają Kompanii przewagę nad konkurentami. Łączne udziały tylko tych trzech marek przekraczają 30 proc.
źródło: Rzeczpospolita
Tyskie, Żubr i Lech dają Kompanii przewagę nad konkurentami. Łączne udziały tylko tych trzech marek przekraczają 30 proc.
Paweł Sudoł
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Paweł Sudoł

Kryzys w branży nie oszczędził lidera. Jego marki utrzymały jednak przewagę nad konkurentami

– Sprzedaż piwa w Polsce będzie nadal się zwiększać, chociaż już nie w tak szybkim tempie, jak w latach poprzednich. Ilościowo może iść w górę o 1 – 2 proc. rocznie – mówi „Rz” Paweł Sudoł, wieloletni prezes Kompanii Piwowarskiej, który z jej spółkami związany jest od 36 lat (od przyszłego roku przechodzi na emeryturę).

Jego zdaniem spowolnienie to nie tylko efekt kryzysu gospodarczego czy podwyżki akcyzy, ale także stopniowego nasycenia rynku. – Mimo że poziom spożycia na osobę w Polsce spadł poniżej 90 litrów, to nadal jest wyższy od średniej unijnej – zwraca uwagę Sudoł.

Szacunki wskazują, że na ożywienie branża będzie musiała poczekać....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8774

Spis treści
Zamów abonament