Kompania Piwowarska nie zamierza walczyć ceną
Kryzys w branży nie oszczędził lidera. Jego marki utrzymały jednak przewagę nad konkurentami
– Sprzedaż piwa w Polsce będzie nadal się zwiększać, chociaż już nie w tak szybkim tempie, jak w latach poprzednich. Ilościowo może iść w górę o 1 – 2 proc. rocznie – mówi „Rz” Paweł Sudoł, wieloletni prezes Kompanii Piwowarskiej, który z jej spółkami związany jest od 36 lat (od przyszłego roku przechodzi na emeryturę).
Jego zdaniem spowolnienie to nie tylko efekt kryzysu gospodarczego czy podwyżki akcyzy, ale także stopniowego nasycenia rynku. – Mimo że poziom spożycia na osobę w Polsce spadł poniżej 90 litrów, to nadal jest wyższy od średniej unijnej – zwraca uwagę Sudoł.
Szacunki wskazują, że na ożywienie branża będzie musiała poczekać....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta