Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakażą reklamy w radiu i TV?

18 grudnia 2010 | Kraj | Wojciech Wybranowski

Projekt ustawy o fundacjach politycznych przygotowany przez PO przewiduje, że każda partia będzie przekazywać 25 proc. subwencji, jaką otrzymuje z budżetu, na rzecz eksperckiej fundacji pracującej na jej rzecz.

Projekt wprowadza także całkowity zakaz płatnych kampanii telewizyjnych, radiowych i billboardowych – dopuszczalna wielkość plakatu nie będzie mogła przekraczać 2 mkw.

Projekt najprawdopodobniej poprze SLD. – Zgadzamy się co do idei, ale nad projektem trzeba popracować – mówi „Rz” Tomasz Kalita, rzecznik Klubu SLD. Szef Klubu PSL Stanisław Żelichowski przekonuje, że ludowcy ustawę poprą. Ale to nie jest pewne. – Poparliśmy ideę, ale niewykluczone, że teraz to poparcie wycofamy – twierdzi w rozmowie z „Rz” poseł Bronisław Dutka. PiS jest zdecydowanie przeciw. – Kolejny raz zmniejsza się partiom politycznym środki na działalność, pozwalając na wyprowadzenie pieniędzy do zewnętrznych fundacji pozostających niemal bez kontroli (mają być nadzorowane tylko przez PKW – red.) – uważa poseł Arkadiusz Mularczyk (PiS).

Projekt w czwartek pozytywnie zaopiniowała Sejmowa Komisja Ustawodawcza. Najprawdopodobniej w styczniu trafi na pierwsze czytanie Sejmu.

Brak okładki

Wydanie: 8807

Spis treści
Zamów abonament