Próba monopolizacji kolorów w kolejnictwie zablokowana w Unii Europejskiej
Szaro-czerwony pas nie będzie zastrzeżony na rzecz Deutsche Bahn. Sędziowie uznali, że to zestawienie barw nie ma charakteru odróżniającego
Na początku 2008 roku niemiecka spółka Deutsche Bahn zgłosiła do rejestracji w Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) w Alicante oznaczenie składające się z dwóch nałożonych na siebie poziomych pasów w kolorach jasnoszarym (szerszym) i ostrzegawczym czerwonym (węższym).
Niemiecki przewoźnik zamierzał doprowadzić w ten sposób do zastrzeżenia na terenie UE kombinacji tych kolorów, których od dawna używał do oznaczenia taboru czy innej infrastruktury, również w przekazach reklamowych. Co ciekawe, na argument ten, tzw. wtórną zdolność odróżniającą nabytą wskutek wieloletniego używania oznaczenia, spółka się nie powoływała.
Skupiła się na wykazaniu, że inne zasady postępowania rządzą rejestracją kolorów dla towarów, a inne dla usług. Dlatego dla tych ostatnich, tj. szynowych przewozów pasażerskich i towarowych, niemiecka spółka poszukiwała pełnej wyłączności na zaproponowaną przez siebie kombinację kolorystyczną, wskazując także na jej użycie przez konkurentów.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta