Poinformuj o wyjątkach przy sprzedaży na odległość
Przy transakcjach zawieranych przez Internet nie wystarczy przypomnieć klientowi o prawie do odstąpienia od umowy. Należy również powiadomić go, kiedy takie uprawnienie nie przysługuje
Na przedsiębiorcach, którzy oferują swoje produkty lub usługi konsumentom i wykorzystują do tego Internet, ciążą dodatkowe obowiązki. Jednym z nich jest obowiązek przyjęcia oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy w terminie dziesięciu dni od jej zawarcia lub wydania towaru.
Przy tym kupujący nie musi się tłumaczyć ze swojej decyzji. Prawo takie daje mu ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.). Dodatkowo obowiązkiem przedsiębiorcy jest poinformowanie klienta o takim prawie.
Stanowi o tym art. 9, który...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta