Rząd nie ułatwia biznesu
Dominik libicki Zamiast pracować nad wdrożeniem promocji, przystosowywaliśmy systemy do nowego VAT – wyjaśnia prezes Cyfrowego Polsatu w rozmowie z Urszulą Zielińską i Magdaleną Lemańską
Rz: Czego się pan spodziewa po tym roku w związku z naszą sytuacją makroekonomiczną i zmianami, jakie wprowadzone zostały dla przedsiębiorców?
To znowu będzie trudny rok?
Nasz biznes jest atrakcyjny, bo w czasach koniunktury rozwija się bardzo dobrze, a w czasach dekoniunktury sytuacja makroekonomiczna nie ma na niego takiego wpływu. Kiedy ludzie mają mniej pieniędzy i boją się kryzysu, oglądają więcej telewizji. Czynnik, który na pewno ma wpływ na nasz biznes, to rynek walutowy. Sytuacja w Portugalii, Hiszpanii i Irlandii nie spędza mi snu z powiek, ale na pewno budzi niepokój, bo kurs polskiej waluty ma wpływ na nasze wyniki. Widząc, jaką mamy sytuację, w ciągu kilku ostatnich lat przechodziliśmy w rozliczeniach z naszymi kontrahentami na złotego i zmniejszyliśmy koszty denominowane w euro i dolarze z 50 proc. do 34 proc. poprzez tzw. naturalny hedging. Wykupywaliśmy też ubezpieczenia zabezpieczające nas przed wahaniami walut i dziś odsetek ponoszonych przez nas kosztów denominowanych w euro i dolarach to mniej niż 25 proc.
A jak się przełoży na państwa działalność wyższy VAT?
Fakt, że w Polsce nie ma stabilności w prowadzeniu biznesu, jest jednym z największych problemów firm. Nie mówię tylko o wpływie ekonomicznym, który powoduje, że dla tych, którzy działają na rynku konsumenckim,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta