Krupnik zdobywa polski rynek
Do wódki produkowanej przez Belvedere należy już prawie 10 proc. udziałów. Daje jej to pozycję wicelidera
Krupnik vodka, której nazwa nawiązuje do znanego likieru, pojawiła się w polskich sklepach niemal rok temu. Jak podał wczoraj jej producent, polsko-francuska grupa alkoholowa Belvedere (trzeci gracz w Polsce), w marcu należało do niej 9,7 proc. polskiego rynku wódki.
Większe udziały miała wówczas tylko żołądkowa gorzka produkowana przez Stock Polska, lidera branży. Firma Nielsen policzyła, że łączne udziały jej wersji kolorowej i czystej wyniosły w marcu 17,8 proc.
Lider traci
Wódka produkowana przez Stocka jest na razie bezkonkurencyjna, ale w ciągu ostatniego roku jej udziały skurczyły się o ok. 6 pkt proc. Do zamknięcia tego wydania „Rz" Stock nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta