Irlandzka bomba tyka pod A1
Wykonawca fragmentu autostrady oskarża GDDKiA o łamanie zapisów umowy i grozi jej sądem
Budujące część A1 konsorcjum z udziałem irlandzkiej SRB Civil Engineering i polskich firm zagroziło kilka dni temu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pozwem do sądu. Rozważa zaskarżenie w UE metod działania GDDKiA.
O co poszło? Według Irlandczyków GDDKiA złamała zasady kontraktu, kwestionując metodę uszlachetnienia gruntów, jaką konsorcjum wybrało do budowy nasypów i wykopów.
Stabilizacji mówią nie
Spółka SRB Civil Engineering w czerwcu 2010 r. wygrała przetarg na budowę 94-kilometrowego fragmentu A1 z Torunia (Czerniewice) do Łodzi (Sójki). Sama jest głównym wykonawcą dwóch odcinków. Buduje z kilkoma polskimi firmami (m.in. Aprivią, Hydrobudową). Zwiozła do Polski 600 sztuk sprzętu drogowego, zatrudnia 2,5 tys. osób. Do wykonania został ostatni etap robót ziemnych. Ale od ponad trzech miesięcy prace stoją.
Powód? GDDKiA nie zgadza się, by SRB wzmocnił górne warstwy wykopu i nasypu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta