Podatek od reklam w sieci
Osoba, która uzyskuje pieniądze od firm ogłaszających się na jej prywatnych stronach WWW, musi płacić podatek. Nie ma pewności, na jakich zasadach
Coraz więcej właścicieli prywatnych stron internetowych czerpie zyski z reklam. Taką osobą jest pani Agata, która założyła blog kulinarny. Niedawno zgłosiła się do niej firma produkującą sprzęt kuchenny z propozycją umieszczenia materiałów promocyjnych.
– W urzędzie skarbowym usłyszałam, że muszę zapłacić podatek. Urzędnicy zaczęli się jednak spierać między sobą, czy powinnam płacić też zaliczki w trakcie roku. W rezultacie nie dowiedziałam się niczego konkretnego – mówi.
Sądy inaczej niż fiskus
Z interpretacji podatkowych wynika, że właściciel stron WWW ma przychód z innych źródeł i musi płacić podatek według stawek 18 i 32 proc.
Przykładem jest m.in. interpretacja Izby Skarbowej w Łodzi (nr IPTPB1/415-21/11-2/ASZ). Sprawa dotyczyła mężczyzny, który jest uczestnikiem internetowego programu partnerskiego organizowanego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta