Polacy wybierają wino
1 miliard złotych wydaliśmy na wino w ciągu pięciu miesięcy 2011 roku. To o ponad 6 procent więcej niż rok temu
Jeszcze szybciej rosły nasze wydatki na wina spokojne, czyli tradycyjne wina gronowe. Od stycznia do maja 2011 r. przeznaczyliśmy na nie prawie 606 mln zł, o 8,2 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Nielsen.
O 12 proc. urosła w tym czasie łączna sprzedaż win CEDC. Oferowana przez nie marka Carlo Rossi jest najpopularniejszym tzw. winem spokojnym w Polsce i nadal zyskuje na popularności. W ciągu pięciu miesięcy tego roku popyt na nią poszedł w górę o 10 proc.
Coraz więcej sprzedają też firmy, które specjalizują się w sprzedaży win przez Internet. – W pierwszej połowie 2011 r. zanotowaliśmy wzrost obrotów na poziomie 38 proc. – mówi Katarzyna Piskorz, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win.
Dobre perspektywy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta