Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy wybierają wino

08 sierpnia 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Konsumenci porzucają wódkę dla wina
źródło: Rzeczpospolita
Konsumenci porzucają wódkę dla wina

1 miliard złotych wydaliśmy na wino w ciągu pięciu miesięcy 2011 roku. To o ponad 6 procent więcej niż rok temu

Jeszcze szybciej rosły nasze wydatki na wina spokojne, czyli tradycyjne wina gronowe. Od stycznia do maja 2011 r. przeznaczyliśmy na nie prawie 606 mln zł, o 8,2 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Nielsen.

O 12 proc. urosła w tym czasie łączna sprzedaż win CEDC. Oferowana przez nie marka Carlo Rossi jest najpopularniejszym tzw. winem spokojnym w Polsce i nadal zyskuje na popularności. W ciągu pięciu miesięcy tego roku popyt na nią poszedł w górę  o 10 proc.

Coraz więcej sprzedają też firmy, które specjalizują się w sprzedaży win przez Internet. – W pierwszej połowie 2011 r. zanotowaliśmy wzrost obrotów na poziomie 38 proc. – mówi Katarzyna Piskorz, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win.

Dobre perspektywy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8999

Spis treści

Choroszcz

Zamów abonament