Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsorski pojedynek gigantów

19 sierpnia 2011 | Eko+ | Karolina Baca
źródło: AP
Tenisistka Agnieszka Radwańska promowała markę Mercedes
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Tenisistka Agnieszka Radwańska promowała markę Mercedes
Patronem gdańskiego stadionu, na którym odbędą się mecze Euro 2012, została Polska Grupa Energetyczna
autor zdjęcia: Wiktor Ochocki
źródło: Fotorzepa
Patronem gdańskiego stadionu, na którym odbędą się mecze Euro 2012, została Polska Grupa Energetyczna
autor zdjęcia: Grzegorz Hawałej
źródło: Fotorzepa
Gwiazdą tegoroczonego Orange Warsaw Festival  był zespół Jamiroquai,  na zdjęciu  jego wokalista  Jay Kay
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Gwiazdą tegoroczonego Orange Warsaw Festival był zespół Jamiroquai, na zdjęciu jego wokalista Jay Kay
Firma NG2, właściciel marki CCC wspiera kolarstwo.  Na zdjęciu Maja Włoszczowska
autor zdjęcia: Michał Walczak
źródło: Fotorzepa
Firma NG2, właściciel marki CCC wspiera kolarstwo. Na zdjęciu Maja Włoszczowska
Adam Małysz, mimo że zakończył karierę skoczka, nadal jest ulubieńcem sponsorów
autor zdjęcia: Wiktor Ochocki
źródło: Fotorzepa
Adam Małysz, mimo że zakończył karierę skoczka, nadal jest ulubieńcem sponsorów

Mają w Polsce festiwale, zawody sportowe czy stadiony. Tak promują swoje marki. Jednak wielkie firmy coraz częściej sponsorują projekty niekoniecznie kojarzone z ich podstawowym biznesem

Open'er Festiwal, choć sponsora nie ma w nazwie, i tak utożsamiany jest bezbłędnie z Heinekenem. Filmowe Nowe Horyzonty z automatu kojarzone niegdyś z Erą nadal wspiera jej następca T-Mobile. Inne firmy mają swoje nazwy w sponsorowanym projekcie: PGE Arena w Gdańsku czy Coke Festival.

Jednak nie każdy wie, że kopalnia Bogdanka patronowała wystawieniu opery „Traviata" Giuseppe Verdiego w Lublinie, gazowy gigant Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo prowadzi akcję „Bezpiecznie nad wodą", największy bank w Polsce PKO BP wspiera planetarium w stołecznym Centrum Nauki Kopernik, a największy polski ubezpieczyciel PZU jest mecenasem krakowskich Nowych Sukiennic.

Po co to robią? Z jednej strony pokazują społeczne zaangażowanie, z drugiej zaś promują markę i mają odpowiednią reklamę.

Duże firmy wydają na sponsoring i pokrewne działania od kilkuset tysięcy do kilkunastu milionów złotych rocznie. I choć część takich inwestycji jest wręcz obowiązkowa (bo oczywista ze względu na wielkość i firmy, i projektu), to coraz więcej pomysłów wychodzi od... samych sponsorów. Jednak szefowie dużych firm przyznają, że często słyszą: pomóżcie, jesteście jedyną deską ratunku. Tak jest m.in. w przypadku Bogdanki, jednej z największych firm na Lubelszczyźnie, czy w przypadku firm chemicznych.

– Oprócz wielkich projektów są prośby o wsparcie na lekarstwa czy dostawy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9008

Spis treści
Zamów abonament