Eksport można udowodnić, nawet gdy nie działa system w urzędzie celnym
Nasza firma część produkcji sprzedaje odbiorcom spoza Unii Europejskiej. Zgłoszenia celne, co do zasady, należy składać w formie elektronicznej za pomocą systemu ECS. Zdarza się jednak, że nie możemy tak postąpić, bo system ECS uległ awarii. Jak wtedy udokumentować eksport?
Od lipca 2009 podatnicy wywożący towary poza terytorium Unii Europejskiej zobowiązani są do składania zgłoszeń celnych w formie elektronicznej za pomocą systemu ECS.
Zgodnie z ustawą o VAT, aby zastosować zerową stawkę do eksportu towarów, są zobowiązani udokumentować, że wywóz poza Wspólnotę faktycznie nastąpił. Przed upływem terminu na złożenie deklaracji VAT za dany okres rozliczeniowy podatnik powinien otrzymać dokument celny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta