Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podbój zagranicznych sklepów

12 września 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz Beata Drewnowska
Sieci handlowe wspierają polski handel
źródło: Rzeczpospolita
Sieci handlowe wspierają polski handel

W tym roku eksport żywności przekroczy 15 mld euro. Coraz częściej producentom pomagają sieci handlowe

Jak dowiedziała się „Rz", tylko sieć Lidl w 2010 r. wysłała do sklepów na zagranicznych rynkach polskie produkty za 700 mln zł, 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym spodziewa się także dwucyfrowego tempa wzrostu. Chodzi o ponad 100 polskich dostawców, którzy dzięki temu mogą dotrzeć na inne rynki w naszym regionie oraz do Danii, Francji czy Wielkiej Brytanii.

93 proc. tych produktów stanowi żywność, np. mrożonki, lody, nabiał, wędliny oraz świeże mięso. – Promujemy polskie firmy, wspierając ich rozwój zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku – mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska. – Tej firmie dostarczamy m.in. sery. W ciągu trzech ostatnich miesięcy było to ponad 550 ton – mówi Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita.

Inne zagraniczne sieci działające w Polsce...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9028

Spis treści
Zamów abonament