Miliony na spoty, billboardy, podróże
Spośród partii, które dostały się do Sejmu, najwięcej na kampanię wydała Platforma, najmniej Ruch Palikota
W partiach trwa podliczanie wydatków kampanijnych. Mają trzy miesiące na złożenie sprawozdania finansowego w PKW. Ze wstępnych danych przekazanych „Rz" przez partie wynika, że najwięcej na kampanię wydała PO – ok. 29 mln zł. Nieco mniej, bo ok. 25 mln zł, PiS, SLD – ok. 20 mln zł, PSL – 11 mln zł, Ruch Palikota – między 1,5 a 2 mln zł.
– Ta informacja wskazuje dodatkowo na sukces Ruchu Palikota, który wydał tak mało w porównaniu z innymi partiami, a dostał się do Sejmu – komentuje dr Paweł Nowak, specjalista od marketingu politycznego z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Koszt wprowadzenia jednego posła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta