Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Miliony na spoty, billboardy, podróże

13 października 2011 | Kraj | Katarzyna Borowska
Aż 8,88 mln zł kosztowały klipy wyborcze PO. PiS i SLD wydały dużo mniej: – 3,77 mln zł i 3,59 mln zł. A RP i PSL – poniżej 200 tys. zł.
źródło: Rzeczpospolita
Aż 8,88 mln zł kosztowały klipy wyborcze PO. PiS i SLD wydały dużo mniej: – 3,77 mln zł i 3,59 mln zł. A RP i PSL – poniżej 200 tys. zł.

Spośród partii, które dostały się do Sejmu, najwięcej na kampanię wydała Platforma, najmniej Ruch Palikota

W partiach trwa podliczanie wydatków kampanijnych. Mają trzy miesiące na złożenie sprawozdania finansowego w PKW. Ze wstępnych danych przekazanych „Rz" przez partie wynika, że najwięcej na kampanię wydała PO – ok. 29 mln zł. Nieco mniej, bo ok. 25 mln zł, PiS, SLD – ok. 20 mln zł, PSL – 11 mln zł, Ruch Palikota – między 1,5 a 2 mln zł.

– Ta informacja wskazuje dodatkowo na sukces Ruchu Palikota, który wydał tak mało w porównaniu z innymi partiami, a dostał się do Sejmu – komentuje dr Paweł Nowak, specjalista od marketingu politycznego z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Koszt wprowadzenia jednego posła...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9055

Wydanie: 9055

Spis treści
Zamów abonament