Co kraj, to obyczaj
Jeśli zagraniczny kontrahent zwleka z zapłatą, nie czekaj. Zgłoś się do profesjonalistów, którzy znają obyczaje i procedury obowiązujące w kraju dłużnika. Ze statystyk wynika bowiem, że ich skuteczność sięga 70 proc
N ieterminowe regulowanie zobowiązań stało się powszechnym problemem w zagranicznych kontaktach gospodarczych. Jeżeli kontrahent zwleka z zapłatą, należy możliwie szybko podjąć procedurę windykacyjną.
Warto oddać się w ręce specjalistów. Na polskim rynku tego typu firm działa zaledwie kilka. Część z nich oferuje pomoc prawną, ale nie ma lokalnych reprezentantów. Inne podejmują działania wyłącznie po uiszczeniu tzw. opłaty wstępnej. Jak zatem zabrać się do odzyskania należnych nam pieniędzy od zagranicznego kontrahenta i do kogo zwrócić się po pomoc?
Najlepiej indywidualnie
Bardzo ważną kwestią w sprawie weryfikacji zagranicznej jest indywidualne podejście do klientów i ich spraw. A tego typu obsługę zapewniają przede wszystkim małe firmy. Korporacje traktują klientów szablonowo. Ich działania windykacyjne ograniczają się do wysłania wezwania do zapłaty, a następnie skierowania sprawy do sądu. Natomiast gwarancją sukcesu na tym rynku są negocjacje.
– W naszym przypadku skuteczność w rozwiązywaniu spraw na etapie działań polubownych wynosi ok. 70 proc. – podkreśla Alicja Kuberska, dyrektor firmy International Consulting Group, która działa na międzynarodowym rynku usług prawnych od 2002 r. Obecnie ma ogólnoświatową sieć kancelarii prawnych specjalizujących się w odzyskiwaniu należności. Doświadczenie, wykwalifikowana kadra obcojęzyczna,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta