Jak zachęcić do elektronicznych faktur
Polscy konsumenci są przyzwyczajeni do otrzymywania papierowych rachunków za usługi i nie chcą z nich rezygnować
Wysłanie klientowi papierowej faktury do opłacenia to dla firmy wydatek około 1,5 zł. Tyle mniej więcej kosztuje wydrukowanie i dostarczenie dokumentu. Jednostkowo nie jest to duża kwota, ale gdy usługa jest świadczona cyklicznie, a grupa odbiorców liczna, całkowity koszt produkcji i dystrybucji papierowych rachunków staje się znaczący. Skłonienie choćby części klientów do tego, by zadowolili się informacją o należności przesłaną w formie elektronicznej, oznaczałoby znaczne oszczędności.
Alternatywnych rozwiązań jest wiele. Firma może przesłać klientowi elektroniczny obraz faktury w wiadomości e-mail. Może zbudować własne, elektroniczne biuro obsługi klientów, gdzie dokumenty będą dostępne po zalogowaniu się do serwisu. Może wreszcie nawiązać współpracę z zewnętrznym dostawcą takiej usługi. Podstawowym problemem nie jest jednak znalezienie odpowiedniego rozwiązania technicznego, tylko niechęć klientów do do rezygnacji z otrzymywania papierowych dokumentów.
Z badania zrealizowanego przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta