Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zachęcić do elektronicznych faktur

27 października 2011 | Moje Pieniądze | Piotr Ceregra
Niiechętni zmianom
źródło: Rzeczpospolita
Niiechętni zmianom

Polscy konsumenci są przyzwyczajeni do otrzymywania papierowych rachunków za usługi i nie chcą z nich rezygnować

Wysłanie klientowi papierowej faktury do opłacenia to dla firmy wydatek około 1,5 zł. Tyle mniej więcej kosztuje wydrukowanie i dostarczenie dokumentu. Jednostkowo nie jest to duża kwota, ale gdy usługa jest świadczona cyklicznie, a grupa odbiorców liczna, całkowity koszt produkcji i dystrybucji papierowych rachunków staje się znaczący. Skłonienie choćby części klientów do tego, by zadowolili się informacją o należności przesłaną w formie elektronicznej, oznaczałoby znaczne oszczędności.

Alternatywnych rozwiązań jest wiele. Firma może przesłać klientowi elektroniczny obraz faktury w wiadomości e-mail. Może zbudować własne, elektroniczne biuro obsługi klientów, gdzie dokumenty będą dostępne po zalogowaniu się do serwisu. Może wreszcie nawiązać współpracę z zewnętrznym dostawcą takiej usługi. Podstawowym problemem nie jest jednak znalezienie odpowiedniego rozwiązania technicznego, tylko niechęć klientów do do rezygnacji z otrzymywania papierowych dokumentów.

Z badania zrealizowanego przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9067

Wydanie: 9067

Spis treści
Zamów abonament