Smartfon i tablet zamiast laptopa
Pozwalają na pobieranie i przesyłanie danych niezbędnych do pracy. Można dzięki nim korzystać z oprogramowania zainstalowanego w firmie. Pracownik utrzymuje więc stały kontakt z biurem i klientami, co przekłada się na wyższe obroty i lepszą wydajność
Coraz częściej pracujemy poza biurem. Musimy mieć wtedy kontakt z firmą i klientami, dostęp do danych. Rośnie więc popularność urządzeń przenośnych. I nie są to tylko laptopy czy nawet małe netbooki. Coraz więcej firm wyposaża pracowników w telefony z systemem operacyjnym (smartfony) oraz w tablety.
– Do niedawna uważane za gadżety, teraz stają się podstawowymi narzędziami pracy oraz wyznaczają kierunek rozwoju usług, w których szybki przekaz informacji oraz budowanie relacji z klientami jest ważnym elementem – mówi Barbara Skrzypek z Comarchu.
W 2010 r. smartfony oraz tablety całkowicie zdominowały mobilny rynek. Obecnie co czwarty sprzedany w Polsce telefon jest smartfonem.
W najbliższych latach tendencja ta się utrzyma. W 2010 r. w Polsce sprzedano 5,4 mln smartfonów, w 2015 r. będzie to już 8 mln. Liczba ta, zdaniem analityków z Gfk Polonia, obejmuje około 600 – 650 tys. iPhonów i około miliona telefonów z systemem Android. Urządzenia wyposażone są także w inne systemy operacyjne. Oprócz Androida i iOS jest to BlackBerry OS (RIM), Windows Mobile, Windows Phone 7, Symbian, Maemo oraz webOS (nieformalny następca Palm OS).
– W telefonie typu iPhone korzystanie z aplikacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta