Nadal jest miejsce na nowe sklepy
Choć łączna liczba placówek spada, to szybko przybywa supermarketów i dyskontów, Ich liczba w Polsce wciąż jest niewielka w porównaniu z innymi krajami, Dlatego na naszym rynku mogą się pojawić nowi gracze, np. Wal-Mart. Polacy na żywność wciąż wydają mniej, niż wynosi średnia w Unii Europejskiej
Mimo że w Polsce sklepów spożywczych jest wciąż najwięcej w Europie, nasz rynek ma ciągle duży potencjał rozwoju. Zdecydowanie najbardziej przyszłościowe formaty to supermarkety i dyskonty. Sklepy takie są średniej wielkości, znacznie łatwiej jest więc znaleźć odpowiedni lokal czy działkę pod inwestycję. Klienci mogą w nich zrobić także większe zakupy, bez konieczności dojeżdżania do wielkiego hipermarketu, gdzie poświecą na nie znacznie więcej czasu.
Z punktu widzenia klientów najważniejszym argumentem są jednak ceny. A hipermarkety nie zawsze są w Polsce najtańszymi sklepami, bardzo często przegrywają z dyskontami, ale również supermarketami, także delikatesowymi.
5,8 mld euro wyniosły obroty sieci Biedronka w 2011 r. Co ciekawe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta