Samochody z dieslem mniej popularne
Olej napędowy droższy od benzyny może zmienić dotychczasową strukturę sprzedaży aut w Polsce
Jeszcze w 2010 roku samochody z silnikami Diesla stanowiły 43 proc. kupowanych nowych aut osobowych. W roku ubiegłym już tylko 38,2 proc. Teraz blisko 61,5 proc. rynku należy już do aut benzynowych i nic nie wskazuje, by ta tendencja miała się w bliskiej perspektywie zmienić.
Według danych Instytutu Samar samochody z dieslem kupują głównie firmy. I to one odpowiadają za zmianę rynkowych proporcji. – Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na auta z silnikami benzynowymi – przyznaje prezes Samaru Wojciech Drzewiecki. Nic dziwnego: silniki benzynowe stają się coraz bardziej atrakcyjne. Są tańsze, stały się także bardziej wytrzymałe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta