Z wybraną branżą na podbój świata
Wiadomo już, jakie rodzaje działalności mogą liczyć na dodatkowe wsparcie przy wchodzeniu na zagraniczne rynki. Dla przedsiębiorców, którzy spełnią określone kryteria, oznacza to szansę zdobycia dotacji
Nabiera tempa realizacja działania 6.5.1 programu „Innowacyjna gospodarka”. To za jego sprawą w większym niż do tej pory stopniu ma być promowana polska gospodarka, jej specjalności eksportowe i przedsiębiorstwa stojące za ich produkcją.
Realizacja tego przedsięwzięcia to znane już przedsiębiorcom tzw. programy promocji ogólnej. Ich celem jest reklamowanie Polski i polskiej gospodarki jako całości. Do programów takich mogli zgłaszać się przedsiębiorcy reprezentujący różne branże, o ile wykazali, że mają pewien potencjał eksportowy.
Teraz przychodzi czas na realizację także drugiego komponentu, czyli tzw. branżowych programów promocji kierowanych do firm operujących w specyficznych branżach uznanych za najbardziej perspektywiczne dla polskiego eksportu >patrz ramka. Czym oba programy różnią się od siebie?
Większe wyzwanie
Zarówno branżowe programy promocji, jak i programy promocji o charakterze ogólnym są wybierane przez ministra gospodarki w ramach realizacji projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”.
O ile jednak programy ogólne to jednorazowe wydarzenia (np. konkretne targi, misje gospodarcze, wystawy), o tyle te branżowe to pewna większa koncepcja, chociaż obejmująca okres nie dłuższy niż 36 miesięcy, w której określane są:
- rodzaje i terminy działań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta