Bruksela zakłada tłumiki
Auta hybrydowe i elektryczne są za ciche, te z silnikami spalinowymi – za głośne. Komisja Europejska chce zrobić z tym porządek
Szykowana przez Brukselę dyrektywa wprowadza nowe limity emisji hałasu pojazdów silnikowych i nowe sposoby pomiaru tego hałasu. Komisja Europejska jest przekonana, że zmiany są konieczne, by chronić zdrowie obywateli i środowisko naturalne. Zdaniem urzędników dotychczasowe regulacje – m.in. przepisy z 2005 r. dotyczące hałasu – są nieskuteczne, m.in. ze względu na niedoskonałe metody pomiarów.
Dla producentów aut proponowane zmiany mogą okazać się bardzo bolesne. W ciągu dwóch lat od momentu wejścia w życie dyrektywy limit emisji hałasu w przypadku samochodów osobowych, autobusów i pojazdów ciężarowych o masie do 3,5 tony ma spaść o 2 decybele. Trzy lata później – w drugiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta