Zostawmy telewizję w spokoju
Niech Pan sprzeda TVP, póki jeszcze jest coś warta – pisze w liście otwartym do ministra Michała Boniego prezes domu mediowego OMD
Zła sytuacja finansowa wywołuje cięcia programowe. TVP wycofała się z transmisji meczu naszej reprezentacji w eliminacjach mistrzostw świata z Czarnogórą. Dla wielu komentatorów to symbol upadku TVP i żywotne zagrożenie jej misji. Czy rzeczywiście? Czy telewizja publiczna powinna emitować relacje z wszystkich meczów polskiej reprezentacji? Czy jest to kwestia publicznej misji? W końcu jaka jest rzeczywista sytuacja TVP i jakie są scenariusze rozwiązania kryzysu?
Warianty rządowe
Rząd rozważa trzy warianty przyszłości mediów publicznych. Pierwszy to opłata audiowizualna, która miałaby zastąpić dzisiejszy abonament. Opłata to nic innego jak nowy podatek ściągany ze wszystkich gospodarstw domowych, niezależnie od tego, czy mają czy też nie mają odbiornika telewizyjnego. Druga propozycja to media publiczne bez reklam – czyli ograniczenie lub całkowite zniesienie reklam w mediach publicznych. W efekcie inwestycje reklamodawców przepłynęłyby z mediów publicznych w stronę nadawców komercyjnych. Ci ostatni jako beneficjenci procesu mieliby skompensować TVP straty w postaci dodatkowego podatku. Trzecia propozycja to Fundusz Misji Publicznej finansowany z budżetu i darowizn, który byłby przeznaczany na produkcje programów misyjnych nie tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
