Ustalanie cen w sieciach współpracujących ze sobą firm jest zakazane
Chociaż podobieństwo w prowadzeniu biznesu wyrażające się np. w oferowaniu identycznych towarów i według tych samych standardów jest tu podstawą, to nie każde ujednolicenie lub narzucenie warunków handlu jest dozwolone
Franchising to świetny sposób na prowadzenie biznesu. Zarówno dla właściciela znaku towarowego, marki, know-how, który korzysta na rozbudowie sieci, docierając ze swoimi produktami do coraz większej rzeszy odbiorców, jak i dla przedsiębiorcy korzystającego z tych dóbr. Dzięki przystąpieniu do sieci zyskuje on dostęp do sprawdzonego modelu prowadzenia firmy.
Wystarczy więc kapitał i własne zaangażowanie, aby stać się przedsiębiorcą. Nie trzeba natomiast od podstaw odkrywać niuansów prowadzenia konkretnej działalności. Odpowiednią wiedzę (know-how) przekazuje bowiem w tym zakresie właśnie franczyzodawca. Pobierając oczywiście za to stosowną opłatę i partycypując w późniejszych zyskach niezależnego przedsiębiorcy.
Jego działania mogą zresztą wykraczać poza przekazanie uprawnień do korzystania ze znaku towarowego lub marki i obejmować także pomoc w przeszkoleniu pracowników (i samego przedsiębiorcy), dostosowaniu lokalu do prowadzenia działalności, zakupu niezbędnego wyposażenia.
Wzorzec i model
Istotą prowadzenia biznesu w sieci franczyzowej jest podobieństwo w działaniu każdej firmy, która do niej przynależy. Najogólniej można to określić jako brak możliwości rozpoznania przez postronną osobę (np. konsumenta), czy w danym momencie korzysta z usług placówki wzorcowej, a więc prowadzonej osobiście przez samego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta