Bogaci nie płaczą
Zwolnienia, bezrobocie, niespłacone kredyty? – Nam idzie świetnie – zapewniają właściciele luksusowych sklepów w Warszawie. I otwierają następne
Październikowe otwarcie Mysiej 3 zgromadziło całą modną i modową Warszawę, oczywiście z celebrytami na czele. Odnowiona według projektu architekta Bogdana Kulczyńskiego trzypiętrowa kamienica pod tym adresem, położona w sercu modnego szlaku knajp i sklepów pomieści najmodniejszą obecnie formułę handlu – koncept.
W marketingowej nowomowie to dużo więcej niż sklep – to miejsce, które oferuje cały styl życia w jednym pakiecie. Nie musimy już sami szukać, wybierać, decydować. W koncepcie zadecydują za nas. Zaproponują ubranie, kosmetyki, wyposażenie domu, jedzenie, kwiaty, nawet sztukę i kulturę. Odkryją przed nami najtajniejsze zakątki stylu – wodę mineralną, o której nie słyszeliśmy, ale którą się aktualnie pije, markę ubrań, którą nosi „cały Nowy Jork", zupę nagrodzoną trzema gwiazdkami Michelin. Wszystko dzieje się oczywiście w zaprojektowanym przez najlepszych architektów wnętrzu.
Formuła konceptu robi obecnie karierę na Zachodzie. Sklep to już za mało. Nawet marki ze średniej półki postanowiły swoim klientom zaoferować takie złudzenie awansu w hierarchii dóbr konsumpcyjnych.
W lipcu byłam na otwarciu konceptu Esprit w Düsseldorfie, w październiku otwiera się koncept Marco Polo w Monachium. Można oczekiwać, że wkrótce ta formuła rozpowszechni się i u nas.
Klient artystyczny
Z konceptu człowiek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta