Darwin wygrywa z feministkami
Różnice w zwyczajach zakupowych kobiet i mężczyzn są wbrew pozorom bardzo duże
Reklamy proszków do prania czy większości produktów spożywczych adresowane są do kobiet. Układ towarów w sklepach także skrojony jest pod ich zwyczaje zakupowe. Tak wygląda obraz polskiego handlu. Okazuje się, że zwyczaje zakupowe kobiet i mężczyzn bardzo się od siebie różnią, choć większość klientów może nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. A marketingowcy często pozostają na ten fakt ślepi. Potwierdzają to badania.
Darwin silniejszy od feministek – taki jest wniosek ankiet zrealizowanych przez firmę Izmałkowa Consulting na zlecenie domu mediowego PanMedia Western Warszawa na temat różnic płciowych w odbiorze mediów oraz podejmowaniu decyzji zakupowych.
– Proces decyzyjny u kobiety jest w głównej mierze oparty na emocjach, a u mężczyzny na racjonalnych argumentach. To taka podstawowa różnica, która sprawdza się we wszystkich kategoriach, bez względu na poziom zaangażowania w zakupy – mówi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca PanMedia Western Warszawa. – Sprzedawcy, marketingowcy mogą wykorzystać tę wiedzę na bardzo różnych poziomach – od komunikacji reklamowej po sposób traktowania klienta w punkcie sprzedaży. Sam fakt jednak, że nie różnicują w większości przypadków podejścia, jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta