Czy muszę składać wniosek także do GUS
- Czy przedsiębiorca, składając wniosek o wpis do CEIDG, nadal będzie musiał samodzielnie dokonywać zgłoszenia w GUS/ urzędzie skarbowym/ZUS (KRUS)?
Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie wnioskiem do:
- urzędów skarbowych (zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą oraz forma opodatkowania; od 1 stycznia 2012 r. VAT-R),
- Głównego Urzędu Statystycznego (wniosek o wpis albo zmianę wpisu do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej REGON),
- Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (zgłoszenie/zmiana płatnika składek) oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników).
Niezbędne jednak będzie zgłoszenie się przedsiębiorcy do oddziału ZUS w celu zgłoszenia jego pracowników do ubezpieczenia społecznego i wypełnienie oddzielnych formularzy.