Wydatki na naprawy gwarancyjne należy zaliczyć do kosztów pośrednich
Poniesienie kosztu naprawy gwarancyjnej nie przekłada się w sposób bezpośredni na powstawanie przychodów ze sprzedaży określonego produktu, czy też na jego wysokość. Poza tym wydatek ten jest ponoszony po sprzedaży produktu. Dlatego, jeżeli podatnik ponosi koszty napraw gwarancyjnych, to są to koszty pośrednio związane z przychodami.
Tak stwierdziła Izba Skarbowa w Łodzi w interpretacji z 12 października 2012 r. (IPTPB3/423-255/12-4/MF).
Wnioskodawca jest podmiotem zajmującym się produkcją naczep i przyczep. Spółka udziela gwarancji nabywcom swoich produktów. W przypadku wystąpienia usterki, która mieści się w zakresie udzielonej gwarancji, spółka naprawia ją w ramach gwarancji przy pomocy własnych punktów serwisowych lub za pomocą firm zewnętrznych, które na zlecenie spółki dokonują naprawy.
Spółka udziela najczęściej dwuletniej gwarancji na sprzedawane przez siebie produkty. Spółka zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej z odpowiedzią na pytanie, czy koszty napraw gwarancyjnych ponoszone przez nią są pośrednimi, czy też bezpośrednimi kosztami uzyskania przychodów podatkowych na gruncie przepisów ustawy o CIT.
Zdaniem spółki, koszty napraw gwarancyjnych należy zaliczyć do kosztów pośrednio związanych z przychodami. Spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta