Prezenty dla kontrahentów nie zawsze są kosztem
Gdy podatnik przekazuje drobne upominki swoim odbiorcom i dostawcom, to kwoty wydatkowane na ten cel nie pomniejszają jego przychodów. Takie jest stanowisko organów podatkowych.
Wydatki poniesione przez firmy na zakup prezentów przekazywanych kontrahentom nie są kosztem uzyskania przychodu – orzekła poznańska Izba Skarbowa w interpretacji z 12 października 2012 r. (ILPB3/423-307/11/12-S/EK). Dla izby nieistotna była argumentacja spółki, że niektóre prezenty posiadają logo spółki, a ich wartość jednostkowa jest stosunkowo niska i z pewnością nie mają one charakteru okazałości czy wystawności.
W kwestii zaliczania do kosztów podatkowych wydatków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta