Wykonawca musi gwarantować realizację zamówienia
W celu weryfikacji doświadczenia podmiotów startujących w przetargu zamawiający może żądać spełnienia przez nich określonych warunków. Ale nie mogą one naruszać uczciwej konkurencji.
Zgodnie z podstawową zasadą obowiązującą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający może żądać od wykonawców oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Obowiązkiem zaś startujących w postępowaniu jest spełnienie warunków do udzielenia zamówienia.
Muszą w tym celu przedstawić odpowiednie dokumenty. Informacji, o jakie dokumenty chodzi, należy poszukiwać – w zależności od trybu udzielanego zamówienia – w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert.
Jakie dokumenty
Katalog dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu jest zamknięty. Określa go rozporządzenie prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (DzU z 2009 r. nr 226, poz. 1817 – dalej rozporządzenie). Zamawiający może żądać dokumentów potwierdzających:
- posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, np. koncesji, zezwolenia lub licencji,
- posiadanie wiedzy i doświadczenia, np. wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta