Kulturowe tygle w polskich firmach
Krajowe spółki oswajają się z zagraniczną ekspansją. Teraz ich pracowników czeka kolejne wyzwanie – praca w wielokulturowych zespołach.
Jeszcze w tym kwartale KGHM chce wystartować ze szkoleniami międzykulturowymi dla pracowników działu PR, komunikacji, HR i dla biura handlu. Miedziowy potentat, który w ostatnich latach znalazł się w czołówce największych polskich inwestorów za granicą (ma spółki w Chile, USA i Kanadzie) chce przygotować swe kadry do pracy w wielonarodowym otoczeniu.
W przyszłości być może w takim, jak w kanadyjskiej centrali spółki KGHM International, gdzie trójka menedżerów z Polski pracuje wśród przedstawicieli kilku innych nacji.
Kursy i doświadczenia
Dariusz Wyborski, rzecznik KGHM zaznacza, że planowane teraz szkolenia nie są pierwszym podejściem koncernu do międzykulturowości w zarządzaniu. Przed trzema laty na wniosek firmy krakowska AGH zorganizowała roczne studium podyplomowe z zarządzania międzynarodowymi projektami górniczymi. Słuchacze studium, w tym 32 menedżerów KGHM, obok wykładów z międzynarodowego prawa górniczego, systemów finansowych mieli też zajęcia dotyczące różnic międzykulturowych.
Na ich znaczenie od lat zwracają uwagę globalne koncerny, które uczą swą kadrę kierowniczą zarządzania wielokulturowymi zespołami (współpracującymi często na odległość).Przygotowują też załogę do pracy w takich warunkach.
– W wielokulturowych zespołach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta