Browary nie liczą już na hossę
W 2012 roku padł rekord na polskim rynku piwa. Jego sprzedaż wzrosła o 5 proc. i sięgnęła 37,8 mln hektolitrów. W tym roku wzrost będzie słabszy.
Tak dobry wynik branża piwna zawdzięcza głównie sprzedaży w I półroczu. Za sprawą Euro 2012 i ciepłej wiosny popyt na piwo wzrósł wówczas o niemal 8 proc. Rynek piwa rozwijał się jednak tylko do lipca. Później było już gorzej, a w czwartym kwartale 2012 r. sprzedaż piwa spadała rok do roku o 0,5 proc.
– Negatywny wpływ na konsumpcję piwa miało pogorszenie się nastrojów konsumenckich – mówi „Rz" Jan Faryaszewski, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa.
Skutki spowolnienia odczuł także producent Tyskiego. W pierwszej połowie roku finansowego (zaczął się 1 kwietnia 2012 r.) jego sprzedaż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta