Słabnie eksport naszej wódki
O prawie 20 proc. spadła w 2012 roku sprzedaż zagraniczna flagowego alkoholu z Polski.
115 mln euro, czyli niemal 0,5 mld zł, mogła w ubiegłym roku sięgnąć wartość eksportu polskiej wódki. Była o ok. 11 proc. wyższa niż w 2011 r. – wynika z szacunków Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).
– Ubiegłoroczny wzrost wartości eksportu polskiej wódki ma związek z rosnącym popytem na nasze drogie marki – mówi „Rz" Leszek Wiwała, prezes ZP PPS.
USA to za mało
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży zanotowała w 2012 roku m.in. luksusowa marka Belvedere, produkowana przez koncern LVMH w Polmosie Żyrardów. Jednym z jej kluczowych rynków są Stany Zjednoczone. Na USA koncentruje się ostatnio także Pernod Ricard Polska....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta