Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabnie eksport naszej wódki

05 lutego 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Napoje alkoholowe nie są kluczową używką sprzedawaną przez nas za granicę. Bezkonkurencyjnym liderem są wyroby tytoniowe.
źródło: Rzeczpospolita
Napoje alkoholowe nie są kluczową używką sprzedawaną przez nas za granicę. Bezkonkurencyjnym liderem są wyroby tytoniowe.

O prawie 20 proc. spadła w 2012 roku sprzedaż zagraniczna flagowego alkoholu z Polski.

115 mln euro, czyli niemal 0,5 mld zł, mogła w ubiegłym roku sięgnąć wartość eksportu polskiej wódki. Była o ok. 11 proc. wyższa niż w 2011 r. – wynika z szacunków Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).

– Ubiegłoroczny wzrost wartości eksportu polskiej wódki ma związek z rosnącym popytem na nasze drogie marki – mówi „Rz" Leszek Wiwała, prezes ZP PPS.

USA to za mało

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży zanotowała w 2012 roku m.in. luksusowa marka Belvedere, produkowana przez koncern LVMH w Polmosie Żyrardów. Jednym z jej kluczowych rynków są Stany Zjednoczone. Na USA koncentruje się ostatnio także Pernod Ricard Polska....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9454

Wydanie: 9454

Spis treści

Życie Warszawy

Zamów abonament