Firmy pod presją cenową klientów i konkurentów
Aż 93 proc. polskich przedsiębiorstw, najwięcej w Europie, odczuwa wojnę cenową.
Ponad dziewięć na dziesięć polskich firm ocenia, że w ich branży trwa walka na coraz niższe ceny. Więcej niż połowa (54 proc.) przyznaje, że same są w nią zaangażowane, choć zazwyczaj o jej wszczęcie obwiniają konkurentów – wynika z badań firmy doradczej Simon-Kucher&Partners, które objęły 23 kraje na świecie, w tym Polskę.
Wojciech Gorzeń, dyrektor polskiego biura Simon-Kucher &Partners, ocenia, że w kraju największa presja na ceny jest w budownictwie oraz w chemii budowlanej. Jej skutki widać choćby w danych o bankructwach. Według danych Coface Poland w 2012 r. liczba upadłości wzrosła w budownictwie o ponad połowę, do 218.
Odbiorca chce tanio
– W pewnym momencie na polskim rynku pojawiło się zbyt wiele firm rywalizujących w przetargach. Takie nasilenie konkurencji wywołało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta