Bitwa na polisy samochodowe
W tym roku sprzedaż zmniejszy się o kilka procent. To szansa na większe zniżki przy kupnie autocasco.
Według szacunków PZU w tym roku sprzedaż ubezpieczeń motoryzacyjnych będzie o około 5 proc. niższa niż w 2012 r. Największą bolączką firm jest zmniejszający się biznes dobrowolnych ubezpieczeń casco, które generują dużą część zysków firm.
– Spowolnienie gospodarcze wymusiło na firmach ubezpieczeniowych większą konkurencję cenową. W dobie kryzysu najważniejszym czynnikiem dla klienta determinującym wybór polisy pozostaje cena, i to w jeszcze większym stopniu niż dotychczas. W ostatnim czasie konkurencja cenowa nie dotyczy już tylko OC, ale i ubezpieczeń dobrowolnych – zauważa Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct.
– Ostatnio można zauważyć nowe pomysły ubezpieczycieli na przyciągnięcie klientów. Na kierowców czekają zniżki między innymi za ubezpieczenie drugiego auta, a do grona grup zawodowych ze zniżkami dołączyli bankowcy – komentuje Przemysław Grabowski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia. Zwiększane są również zniżki za kontynuację polisy.
Ubezpieczyciele nieraz zachęcają klientów do zakupu autocasco, proponując im przeniesienie zniżki z OC. – W praktyce wygląda to tak, że kierowca, który ma 60 proc. zniżki na obowiązkowe OC, może otrzymać np. 40...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta