Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Angielskie stanowisko doda prestiżu

05 czerwca 2013 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Obco brzmiąca nazwa zwiększa prestiż stanowiska, a znajomość języka zwiększa wynagrodzenie
źródło: Rzeczpospolita
Obco brzmiąca nazwa zwiększa prestiż stanowiska, a znajomość języka zwiększa wynagrodzenie

Nawet polskie firmy szukają teraz menedżera albo business leadera zamiast kierownika. Według danych Pracuj.pl co czwarta oferta pracy podaje anglojęzyczne nazwy stanowisk, ale są branże, w których króluje angielski.

Key account manager zamiast kierownika ds. kluczowych klientów, sales representative (w skrócie „rep") zamiast przedstawiciela handlowego – to standard rekrutacyjny w branży, która nawet nazywana jest z angielska FMCG, czyli Fast Moving Consumer Goods. W  polskim tłumaczeniu brzmi to niezbyt zgrabnie jako produkty szybkozbywalne.

Ale anglicyzmy coraz częściej pojawiają się w ogłoszeniach w znanych od lat zawodach – działem kadr kieruje HR Manager, płace wyliczają payroll specialists, a sprzedawczynie w butikach zastępują shop-assistants.

Jak ocenia czołowy portal rekrutacyjny Pracuj.pl, około jednej czwartej wszystkich ofert pracy zawiera anglojęzyczne nazwy stanowisk. Język polski więc wygrywa, choć w reklamie, wspomnianym już  FMCG, w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9553

Wydanie: 9553

Spis treści
Zamów abonament