Patriotyzm ekonomiczny
Prof. Krzysztof Rybiński, autor jest profesorem i rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Patriotyzm ekonomiczny to takie działania podejmowane przez sektor publiczny, sektor polskich firm i konsumentów, które promują rozwój polskich firm. Czyli to na przykład takie organizowanie przetargów publicznych, żeby jak największe szanse miały polskie firmy.
W ramach przepisów unijnych można to robić w ten sposób, że zamawia się towary i usługi w małych i średnich firmach, bo małe firmy zagraniczne nie mają środków, żeby startować w takich przetargach, i zlecenia trafią do firm polskich. To takie formułowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta