Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piwo co prawda mocne ale sprzedaż słaba

19 sierpnia 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Rynek wart miliardy złotych
źródło: Rzeczpospolita
Rynek wart miliardy złotych

Maleje sprzedaż piw 
z dużą zawartością alkoholu. Wypierają je m.in. lekkie, smakowe trunki.

Jeszcze na początku XXI wieku co czwarte piwo kupowane w Polsce miało więcej niż 6,2 proc. alkoholu. W ubiegłym roku udziały piw mocnych wynosiły już niespełna 17 proc. Ten sezon z pewnością nie przyniesie odwrócenia trendów.

– Wielkość sprzedaży piw mocnych jest już o ponad 20 proc. niższa niż pięć lat temu i będzie się raczej nadal zmniejszała – mówi Melania Popiel, rzeczniczka prasowa Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju.

Piwa mocne odchodzą do lamusa, ponieważ zmienia się gust piwoszy. – Priorytetem dla konsumentów nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie – wyjaśnia Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, lidera...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9616

Wydanie: 9616

Spis treści
Zamów abonament