Piwo co prawda mocne ale sprzedaż słaba
Maleje sprzedaż piw z dużą zawartością alkoholu. Wypierają je m.in. lekkie, smakowe trunki.
Jeszcze na początku XXI wieku co czwarte piwo kupowane w Polsce miało więcej niż 6,2 proc. alkoholu. W ubiegłym roku udziały piw mocnych wynosiły już niespełna 17 proc. Ten sezon z pewnością nie przyniesie odwrócenia trendów.
– Wielkość sprzedaży piw mocnych jest już o ponad 20 proc. niższa niż pięć lat temu i będzie się raczej nadal zmniejszała – mówi Melania Popiel, rzeczniczka prasowa Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju.
Piwa mocne odchodzą do lamusa, ponieważ zmienia się gust piwoszy. – Priorytetem dla konsumentów nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie – wyjaśnia Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, lidera...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta