Podróż koleją bezpieczniejsza
Maszyniści, tak samo jak kierowcy, nie będą mogli pracować po kilkanaście godzin na dobę.
Maszynista poprowadzi pociąg maksymalnie dziesięć godzin za dnia i osiem w porze nocnej. Także ten, który u jednego pracodawcy jest zatrudniony na etacie, a z drugim ma podpisane zlecenie czy umowę o dzieło. Takie rozwiązania przewidują założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów. Przygotowało je Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Non stop w pracy
– Obecnie zdarza się, że maszyniści, kierując się chęcią wypracowania dodatkowego dochodu, wykonują pracę na podstawie umowy o pracę, zlecenie czy o dzieło dla różnych pracodawców – przyznaje Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu. I dodaje, że w ciągu doby pracują u więcej niż jednego przedsiębiorcy przez czas zdecydowanie dłuższy niż 12 godzin.
17,5 tys. osób w Polsce ma uprawnienia do prowadzenia pojazdów trakcyjnych
Możliwość karania takich zachowań jest ograniczona. A...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta