Firmy pilnują kosztów
Segment niosący operatorom wzrost przychodów jest też bardzo wymagający.
Gdy Urząd Komunikacji Elektronicznej decydował w ostatnich latach o obniżeniu hurtowych stawek za kończenie połączeń w sieciach mobilnych (tzw. MTR-ów), okazję do obniżenia rachunków za telefon zauważyli przede wszystkim klienci biznesowi operatorów. To dlatego w efekcie regulacyjnych decyzji spadły nie tylko koszty operatorów realizujących połączenia z telefonu stacjonarnego na komórki, ale także ich przychody.
Przedsiębiorstwa to z jednej strony dla operatorów klient wymarzony. Według firmy analitycznej PMR stanowią obecnie segment, przychody z którego telekomom rosną.
Z drugiej stron firma to klient zaprawiony w negocjacjach.
11 mld złotych wyniosły przychody polskich operatorów z usług telekomunikacyjnych dla firm w 2012 r.
– Do głównych trendów, jakie obserwujemy na rynku telekomunikacyjnym, należą minimalizacja kosztów inwestycyjnych i koncentracja na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta