Kłopoty europejskich przewoźników
Ostre cięcia, zmiany personalne, konkurencja ze strony linii niskokosztowych oraz bliskowschodnich, to największe problemy przewoźników.
Odchodzący prezes Lufthansy Christoph Franz zostawi swoją linię w połowie procesu restrukturyzacyjnego, który sam wymyślił i z żelazną konsekwencją, nie oglądając się na nic, wprowadzał w życie.
Analitycy oceniają, że jest to fatalne dla przewoźnika, ponieważ silny lider zostawia firmę w połowie trudnej drogi. Ich zdaniem, ktokolwiek by był następcą Franza, nawet jego mentor i poprzednik Wolfgang Mayhuber, linia ucierpi z tego powodu. 53-letni Franz, w przeszłości szef Swiss International, ma jednak inny pomysł na swoją przyszłość – jest to prezesura w Roche. I jakkolwiek zarząd i rada nadzorcza nie zapewnialiby teraz, że przekazanie władzy odbędzie się spokojnie i bez napięć i zmian w stylu zarządzania jest to mało prawdopodobne.
Francuzi zwalniają
Lufthansa dzisiaj naciskana z jednej strony przez niskokosztowych przewoźników, z drugiej zaś przez młode i bogate i doskonale zorganizowane linie z Bliskiego Wschodu, znalazła się w bardzo trudnej sytuacji. – Mam świadomość, że latamy teraz wyłącznie pod wiatr – przyznał Franz. Jego odejście rynek ocenia jako poważny uszczerbek dla przewoźnika.
Niemiecki przewoźnik nie jest jedyny wśród europejskich linii, który ma dzisiaj kłopoty. W środę pogłoski o masowych zwolnieniach potwierdził francuski Air France. Linia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta