Skargi na ubezpieczycieli
Raport | Najwięcej problemów mieliśmy z polisami samochodowymi. Wzrosła liczba skarg na ubezpieczenia inwestycyjne. Tylko jedna trzecia interwencji rzecznika ubezpieczonych zakończyła się zmianą stanowiska towarzystw.
regina skibińska
Raport rzecznika ubezpieczonych nie pozostawia wątpliwości: z roku na rok coraz więcej klientów i poszkodowanych w wypadkach skarży się na towarzystwa ubezpieczeniowe. W 2013 roku było to ponad 16 500 osób, czyli o 1200 osób więcej niż rok wcześniej.
Skargi do rzecznika okazują się niestety coraz mniej skuteczne. Interwencje dotyczące 3833 ubiegłorocznych skarg (tylko 33,6 proc.) doprowadziły do zmiany stanowiska ubezpieczycieli na korzyść skarżących. Jest to spadek w porównaniu z wcześniejszymi latami. Większość skarg nie przyniosła oczekiwanego przez klientów rezultatu.
Na kogo narzekamy
Sprawozdanie zawiera informacje o liczbie skarg, które napłynęły na poszczególne towarzystwa ubezpieczeniowe. Rzecznik ubezpieczonych odnosi te liczby do udziału każdego ubezpieczyciela w rynku. Inaczej trudno byłoby porównać ilość skarg na duże firmy, takie jak PZU czy Warta, z liczbą skarg na niewielkie towarzystwa.
W ubezpieczeniach majątkowych najwięcej skarg (w stosunku do udziału w rynku) napłynęło na następujące towarzystwa:
∑ Interrisk,
∑ VIG (Vienna Insurance Group),
∑ MTU,
∑ Generali,
∑ Link 4,
∑ Uiniqa,
∑ Gothaer.
W ubezpieczeniach życiowych najwięcej skarg dotyczyło:
∑ PZU Życie,
∑ Open Life TU...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta