Od operatora mobilnego do doradcy dla firm
Igor Matejov | W ciągu dwóch–trzech lat przychody z usług dla przedsiębiorstw zaczną rosnąć – mówi członek zarządu T-Mobile Polska Urszuli Zielińskiej.
Rz: Reorganizujecie w T-Mobile Polska segment B2B. Jakie zmiany już w nim zaszły?
Igor Matejov: Zaczęliśmy od przyjrzenia się klientom pod kątem usług, których mogą potrzebować w przyszłości, i wprowadziliśmy nową segmentację zarówno klientów, jak i produktów, a w konsekwencji kanały sprzedaży i obsługi klienta.
Nie obowiązuje już segmentacja klientów według wielkości, liczby pracowników?
Nadal jest ważna, ale inaczej ją mierzymy. Mniej liczy się liczba kart SIM, a bardziej przyszłe potrzeby przedsiębiorcy. Dla przykładu, duże firmy nie mają już dziś potrzeb w obszarze IT czy oprogramowania. One już mają te rozwiązania. Co innego mniejsze firmy, rosnące. Ich potrzeby dopiero powstają i chętniej w związku z tym korzystają z gamy usług świadczonych przez dostawcę zewnętrznego (outsourcingu).
W przypadku Orange Polska udział klientów biznesowych w bazie kart SIM post-paid wynosił w ub.r. 33,5 proc. Jak to było w waszym przypadku?
U nas ten udział jest nieco większy.
To dlaczego odeszliście od podziału według kart SIM?
Przestał być aktualny. Czasy się zmieniły i dziś firma, która korzysta z trzech kart SIM, może być bardzo ważnym,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta