Nowe telewizory na mundial
Producenci spodziewają się kilkunastoprocentowego wzrostu popytu na odbiorniki TV. O swój kawałek tortu powalczą też rodzimi producenci.
Piotr Mazurkiewicz Michał Duszczyk
Duże wydarzenia sportowe, z transmisjami meczów piłki nożnej na czele, to nie tylko dla Polaków wciąż główna motywacja do zakupu nowego telewizora. Doskonale pokazało to ostatnio Euro 2012 – wówczas w całym roku sprzedaż odbiorników w Polsce (zarówno wartościowo, jak i ilościowo) wzrosła o 14 proc. Teraz może być podobnie.
Nowe technologie i duże przekątne
Początek tego roku nie zaczął się jednak dobrze – sprzedaż spadła o 8 proc. Dlatego oczekiwania wobec czerwcowego mundialu w Brazylii są wysokie.
– Branża oczekuje kilkunastoprocentowego wzrostu liczby telewizorów, który przełoży się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost wartości sprzedaży w maju i czerwcu. Powyższe spowodowane będzie coraz większym udziałem w sprzedaży telewizorów Full HD, a także coraz tańszymi telewizorami Ultra HD – mówi Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes Neonetu. Jak zapowiada, w maju w sklepach tej sieci pojawią się najnowsze modele odbiorników wszystkich liczących się producentów.
– Można się spodziewać, że na zainteresowanie wymianą telewizorów wpłynie większa dostępność i przystępność cenowa technologii 4K – mówi Piotr Papaj, rzecznik prasowy polskiego oddziału Sony Europe (4K to nowy standard wysokiej jakości rozdzielczości obrazu, następca popularnego HD, określany też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta