Przy budowie dróg uczmy się na błędach
10,5 mld euro na budowę dróg i drugie tyle na modernizację torów kolejowych może popłynąć do Polski w ramach nowej unijnej perspektywy finansowej na lata 2014–2020. Nie wszyscy eksperci są jednak przekonani, że uda się je dobrze wydać.
– To ogromne fundusze. Zrobimy wszystko, by wykorzystać je jak najlepiej. W przeszłości były poważne kłopoty z wykorzystaniem środków, teraz jest jednak znaczna poprawa – przekonywał Jakub Karnowski, prezes PKP, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Obecnie kolejowy przewoźnik realizuje 162 projekty inwestycyjne na funkcjonujących cały czas torach. W tym roku przewiduje zamknięcie torów w sumie aż na 6,5 tys. odcinków.
– To absolutny rekord. Co dwa miesiące zmieniamy rozkład jazdy, by dostosować go do prowadzonych prac remontowych. Jednocześnie nauczyliśmy się już, jak dobrze komunikować się z pasażerami, by ten proces inwestycyjny był dla nich jak najmniej uciążliwy – dodał Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ostatnie lata były też bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta